Nog nooit was ik me zo bewust van die ene eerste indruk dan de laatste maanden. Hoe kom ik over op de ander. Draag ik de juiste kleding voor dit gesprek en niet in het laatste geval, gebruik ik de juiste taal?
Eén van de belangrijkste zaken die een ondernemer altijd paraat moet hebben is “de elevator pitch”. Hoe moeilijk is dat! Vorige week nog volgde ik een inspirerende workshop bij Rudy van Beurden (www.gaaf.eu) over professioneel pitchen. En natuurlijk weet ik waar ik als communciatieprofessional voor sta. Maar hoe leg ik dat nu kort en krachtig uit aan de ander.
En ja, ook ik gebruik daarbij woorden als focus, sparren en out of the box. Zijn dat eigenlijk wel woorden die aanspreken bij mijn doelgroep? Waren dit niet juist die woorden uit het lijstje van de meest weerzinwekkende managementwoorden? Met schaamrood op mijn wangen moet ik bekennen dat dit zo is.
Maar hoe dan wel, vraag ik mezelf bezorgd af? Wat nu als mensen aan mij vragen: “Waar kun jij me als communictieadviseur bij helpen? Ik ben uw communicatiecoach, ik geef u en uw bedrijf de handvatten die u helpen nog beter te communiceren met uw doelgroep.”
Nu maar hopen dat het woord communicatiecoach volgend jaar niet wordt opgenomen in het lijstje van diezelfde managementwoorden.
Heel veel succes met je nieuwe onderneming. Je website ziet er prachtig uit.
Theo,
Hartstikke bedankt voor dit mooie compliment!
Hartelijke groet van Natascha
Mooie website is het geworden Natascha!
Vooral erg persoonlijk door je leuke en eerlijke blog! Lekker ‘out of the box’ 😉
Veel succes, en ik spreek je donderdag! Succes nog met de voorbereidingen nog.
Groetjes Loes van den Berg
Hoi Loes,
Hartstikke bedankt voor dit mooie compliment. Ik zie je donderdag tijdens de netwerkbijeenkomst, gezellig!
Groetjes Natascha