Valentijnsdag en Communicatie
Wat hebben die twee woorden met elkaar te maken? Alles! Als je het mij vraagt. Op Valentijnsdag laat je merken dat je om de ander geeft, dat je jezelf wilt verbinden aan de ander. En dat is nu precies waar het bij communicatie om draait. Je wilt verbinding maken met degene die belangrijk voor je is. Dat kan zijn een potentiële klant, maar ook een medewerker. Waarom zou diegene zich juist tot jouw bedrijf wenden? Wat maakt jou onderscheidend ten op zichte van al die anderen? Er is niemand die dat beter weet dan jij zelf. Dus daarover moet je communiceren! Laat de ander weten waar jouw hart sneller van gaat kloppen. Laat zien waar jij voor staat.
Het samenstellen van de juiste communicatiemiddelen en deze verspreiden op de juiste momenten, daarmee maak je het verschil. Daarmee maak jij jezelf zichtbaar en creëer je naamsbekendheid. En laat dat nu net zijn waar mijn hart sneller van gaat kloppen! Ik vind het heerlijk om samen met mijn opdrachtgevers op zoek te gaan naar de juiste strategie en boodschap. Voor mij is het eigenlijk alle dagen een beetje Valentijnsdag 🙂
Heb je niks met al die roze hartjes die deze dag nu eenmaal met zich meebrengt? Geen paniek, gelukkig zijn er nog tal van andere leuke dagen in het jaar waar jouw hart wel sneller van gaat kloppen. Wist je bijvoorbeeld dat het 16 februari internationale pizzadag is? Tik gerust dat woord eens in op Google. Als je de zoekmachine mag geloven is het alle dagen pizzadag. Mooi toch? Zijn tal van leuke communicatie-activiteiten voor te bedenken!
Rest mij je nog een Happy Valentine’s Day toe te wensen! Of hou jij het toch liever op pizzadag?